Ankara’da Kar Hayatı Felç Etti










Bugün sabah kalkar kalkmaz ilk işim pencereden dışarı bakmak oldu. İki gündür ANKARA kara teslim oldu. Zaten olmayan belediye hizmetlerinin de olmadığı bu sayede açığa çıktı. Sanki Ankara’ya kar ilk defa yağıyor. Ne zaman yağmur yağsa, kar yağsa hayat felç. Bu belediyeler ne işe yararlar? 17 senedir belediye başkanı olan İ.Melih GÖKÇEK’in gazetecilere verdiği demeci okudum. Bir insan bu kadar mı pişkin olur. TV lerde haberleri şaşkınlıkla izlerken AKP iktidarının medyayı ne kadar sindirmiş olduğunu iyice gördüm.


Ankara’da olmayan belediye hizmetleri nedeniyle yolların neredeyse kapalı olduğunu, kamu çalışanlarını işe götürüp getiren servislerin birçoğunun çalışmamasını, insanların işlerine gidemediğini vs. hiçbir TV kanalı sabah haberlerinde vermediler. Medyanın ve devletin ne hale geldiğini dehşetle izledim. Burası Türkiye Cumhuriyeti devletinin başkenti. Burası her hangi bir şehir değil. Kar yağışı nedeniyle tüm devlet daireleri tatil edilebilirdi.



Eşim bugün binbir güçlükle işe gitti. Daha sonrada telefonla görüştüm. Hazine ve dış ticaret müsteşarlığı önünde bir üst geçit var. İşte Ankara Büyükşehir Belediye Başkanının ucubelerinden olan bu üst geçitin çalışmayan yürüyen merdiveninin en üst basamağından ta en alt basamağa kadar düştüğünü söyledi. Allahdan kırık çıkık olmadan, ufak tefek sıyrık ve yaralarla kurtarmış. Biraz evvel konuştuğumda ise servisin akşam onları getiremiyeceğiydi. Eşim nasıl gelecek bilmiyorum. Ben onu almaya gideceğim ama bizim sokaktaki araçların kar nedeniyle hepsi mahsur kalmış durumda. Belediye otobüsleri çalışmıyor. Çünkü hemen hemen çoğunun lastikleri kabak lastik. Metro hala inşaat halinde. Bakarmısınız burası BAŞKENT…! köy kasaba filan değil. Günlerce önce bangır bangır kar yağışı olacağı, karın geleceği haber verildi. Belediye başkanı İ.Melih GÖKÇEK neredeydi, tabiki TWİTTER’da yazıştığı ANKARA’lı vatandaşlara asvaltların tuzlandığını inanmazlarsa asvaltları yalamalarını söylüyordu. Bu ne utanmazlık? Böyle bir şey olabilirmi? Bir belediye başkanı bu şekilde konuşabilirmi? Çıkıp TV lerde “hiçbir problem yok bütün yollarımız açık” diyor. Gelsinde buraları görsün işte resimler gösteriyor durumu? Kar yağışına hazırlık olarak belediye otobüslerine neden çivili kar lastikleri alınıp takılmadı? Neden metro inşaatı bugüne kadar bitirilmedi? Onlarca Kilometre metro tüneli işletmeye açılmayı bekliyor(Çayyolu metrosu).
Şimdi ise başka bir şeye değineceğim. Geçen hafta ALTINPARK’ı geziyordum. Gezerken parkın serasının bulunduğu tarafta kamyonlarla binlerce ağaç getirildiğini gördüm. Orda çalışan bahçıvanlarla konuşup bilgi aldım. Seçimler öncesi her ne hikmetse yüzbinlerce ithal ağaç satın alınmış her yere dikiyorlar. Ağaç dikilsin buna birşey demiyorum. Benim dikkatinizi çekmek istediğim nokta…! Neden şimdi? Neden seçimler öncesi? Neden ithal ağaç? Daha önce seneler evvel yüzbinlerce ithal ağaç alınıp dikilmişti. Hiç biri tutmamış kurumuştu. Daha sonrada sökülüp atılmıştı.



Bizim memlekette ağaçmı yetişmiyor yoksa memleket çöl olduda haberimiz mi yok acaba? Ne dersiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Size çarpan araç faili meçhul ise

RON CLARK STORY

BAŞKA BİR İSTATİSTİK