Tabiat Tarihi Müzesi Evrim Teorisi Nedeniyle Kapalı Tutuluyor

Bugünlerde ülkenin geleceği ile ilgili hiç umudum yok. Keşke iyi şeyler düşünüp güzel günlerin bir gün geleceğini umut edebilseydim. Şimdi bu adam ne demek istiyor diye söylenenleriniz olduğunu görür gibiyim. Akşam bir TV kanalında DARWİN  ile ilgili bir tartışma programı vardı. Programda Celal ŞENGÖR ve ilk defa gördüğüm İlahiyat hocaları vardı. Benim bildiğim ama insanların bilmediği bir konuya değineceğim. Sayın ŞENGÖR komünizmi bir din olarak niteledi. Şaşırmadım çünkü Sayın ŞENGÖR neredeyse lise çağlarında Amerika’ya gitmiş, oranın kültürü ile yetişmiş, orada eğitim almış bir bilim adamı ve ayrıca ülkemizin de oldukça varlıklı ailelerinden birine mensup. Yani sermaye sınıfından olması nedeniyle Komünizme bu şekilde bakması benim için gayet normal. Ama görmezden geldiği içinde yetiştiği sistem günümüzde artık iflas etmiş görülüyor. Global Liberalizm, kapitalizm artık çökmüştür. Ülkemize şu günlerde bakmanız bunu görmeniz için yeter.  Sermaye sınıfı her şeye hakim olmasına rağmen artık hakimiyetini yitirmiş insanları kandırmak için sermaye olarak kullandıkları  yalanlarda artık tükenmiştir. Gelelim Celal ŞENGÖR ’ün  DARWİN teorisi ile ilgili söylediklerine.  DARWİN teorisini o kadar güzel açıkladı ki buda onun çok iyi bir öğretim üyesi oluşundan kaynaklanıyor. Enteresandır uzmanlık alanı zaten DARWİN teorisiyle iç içe. Çünkü kendisi yerbilimci. Doğal olarak yanındaki ilahiyatçılar Dinin bilimle ilişkisini ne kadar anlatırlarsa anlatsınlar. Din penceresinden bilime bakış ne kadarsa o kadar anlatabildiler.  Bilim dünya dinlerinin yaradılışla ilgili söylediklerinin tam tersini söylüyor. Dünya yuvarlaktır ve öküzün boynuzları üzerinde durmamaktadır veya Havva anamız adem babamızın kaburga kemiğinden yaratılmıştır gibi. 

charles-darwin-the-origin-of-species Gelelim DARWİN teorisine; yıl 1998-1999 yer Ankara Kurum MTA Genel Müdürlüğü Mekan Tabiat Tarihi Müzesi. Bu kurumda görev yapmış bir dostum rakı sofrasında uzun uzun anlatıyor. Bende çok ilgiyle dinliyorum. "Görev yaptığım yer Bilimsel Dökümantasyon ve Tanıtma Dairesi ‘nin bir birimi. Daire başkanı bir Paleontolog. Yani paleontoloji ile uğraşan kişi. Peki paleontoloji ne demektir?

Paleontoloji; ya da taşılbilim ya da fosilbilim, fosilleri veri olarak kullanarak dünyada yaşamın tarihini yazmak amacını taşıyan bilim dalıdır. Jeolojinin bir dalı olan paleontoloji, çeşitli jeolojik devirlerde yaşamış olan tek hücreli ve çok hücreli organizmalar üzerinde araştırmalar yapar ve jeolojik devirlerde yaşayan canlılar hakkında bilgi sahibi olunmasına yardımcı olur. Paleontoloji, fosil bilim ya da taşıl bilim olarak da bilinir. Bir başka tanımlamayla, soyu tükenmiş organizmaların fosillerini ve biyolojisini inceleyen bilim dalıdır. İlk paleontoloji araştırmaları Leonardo da Vinci tarafından, Mısırdan getirilmiş kireçtaşında nummulitesleri görmesiyle yapılmaya başlanmıştır. Da Vinci Nummulites'in, bir organizma kalıntısı olduğunu anlamıştır. Paleontoloji iki çeşit olarak incelenir. Bunlar;

1. Makropaleontoloji: Mikroskopta incelenmeyen, makro büyüklükteki fosilleri araştıran paleontolojinin alt dalıdır.

2. Mikropaleontoloji: Çıplak gözle incelenemeyen, ancak mikroskopla incelenebilen fosilleri araştıran paleontolojinin alt dalıdır.

Paleontoloji bu şekilde araştırmalarıyla yer ilmi olan jeolojiye de yardımcı olmaktadır.

muze_bina Evet Daire Başkanı hanımefendi (Paleontolog) beni çağırmış. Makamına gittim. Gayet güzel karşıladı. Oturmamı söyledi ve ne içeceğimi sordu. Her ikimize çay söyledi. Daha sonra bana geçmiş gün Atlas Dergisi yada National Geographic Dergisi tam hatırlamıyorum ama zannederim Atlas Dergisi idi. Her neyse bir dergi uzattı. Derginin ortasında iki sayfayı kaplayan kocaman bir resim. İyi bir illüstratör tarafından hazırlanmış bir resim. Resmin altında sanatçının küçük bir şekilde imzası da var. Resim DARWİN teorisini içeriyor. Yeryüzündeki canlıların tarihini anlatıyor. Resmin adı ise yaşam ağacı anlamına geliyor. Daire başkanı bana bu resmi büyütüp büyükçe bir pano haline getirip Tabiat Tarihi Müzesinde Evrim Panosu adıyla sergilemek istediğini söyledi. Bunu gerçekleştirme imkanı olup olamayacağını sordu. Bende üzerinde düşünüp, araştırıp neler yapabileceğimizi söyleyip yanından ayrıldım. Çok yetenekli bir grafiker arkadaşımı çağırdım. dino Gelen arkadaşıma resmi gösterdim. Arkadaş bu resmin tek sayfa orijinal olmasa da bir kopyası olursa yapabileceğini söyledi. Atlas Dergisi yönetimiyle daire başkanın iletişim kurması sonucunda bize daha büyükçe ve tek sayfa poster şeklinde basılmış Atlas dergisinden resim örnekleri geldi. Grafiker arkadaşı tekrar çağırdık oda bize resmi ne kadar büyütebileceğimizi ve ne kadar büyüklükte baskı yapılabileceğini anlattı. Bizde daire başkanının evet demesiyle birlikte panonun imalat resimlerini hazırladık. Daha sonrada grafiker arkadaş resmi elden geçirip orijinal çalışmayı bozmadan resmi bize büyüttü. Bir tane de örnek bastırıp getirdi.  Işıklı Panonun ve resmin büyütülerek dijital baskısının yapılabilmesi için ihale yapıldı. Vatandaşın biri yapımı üstlendi. Olayın o boyutu ayrı bir hikaye konusu. Burada ki değineceğimiz olay daha başka. Neticede dino_allos Evrim Panosunun yapımını gerçekleştirdik. Panonun bitmiş haliyle ışıklarını yaktık  ve daire başkanı hanımefendiyi çağırdık. Geldi ve Evrim Panosunun bitmiş halini gördü ve çok beğendi. Hemen heyecanla giderek Genel Müdürü çağırdı. Sayın genel Müdür Müze katına indi. Yanında yardımcıları ile birlikte. Panonun yanına geldi ve resmi incelemeye başladı. Sonunda parmağı ile DARWİN in maymundan insanın evriminin nasıl gerçekleştiğini anlatan bölümünü göstererek bu bölümün kaldırılmasını istedi. Ancak bu koşulla Evrim Panosunun sergilenebileceğini söyledi ve dönüp makam odasına gitti. Biz şaşkın vaziyette birbirimize bakakalmıştık. Ben Daire başkanı hanımefendiye bakıp ne diyeceğini bekledim. Daire başkanı bana Genel Müdürün söylediklerini duyup duymadığımızı sordu. Ben tepki gösterdim. Oda bana “böyle bir şey nasıl olabilir” diyerek yüzü bembeyaz olarak odasına gitti. Giderken de bana dönüp olanı biteni şimdilik kimseye söylememi istedi. Evrim Panosunun tasarımı aşamasında A.Ü den bir Paleontolog öğretim görevlisinin de fikrini almıştık. Bu öğretim görevlisi Daire Başkanının arkadaşıydı. Ertesi gün Daire Başkanı beni odasına çağırdı. omurgali4 Odaya girdiğimde bahsi geçen öğretim görevlisi arkadaşının da yanında olduğunu gördüm. Öğretim görevlisi Genel Müdürün isteğine korkunç tepkiliydi. Böyle bir şeyi teklif etme cesaretini nereden bulduğunu söyleyip duruyordu. Ee tabi esip gürlediler ama sonuçta Daire Başkanının koltuk sevdası bilime galip geldi ve Genel Müdürün istediği oldu." Günümüzde ne değişti? Değişen tek şey eskiden koltuk, makam uğruna yapıyorlardı şimdi para uğruna hiç düşünmeden saf değiştiriveriyorlar. Eskiden bu tür olayların üstü kapatılıyordu şimdi alenen açıkça yapıyorlar. Evrim panosu ile başlandı Şimdi ise Tabiat Tarihi Müzesinin tamamı sudan bahanelerle ziyaretçilere kapalı tutuluyor. Geçmişte Kapalı tutulması ile ilgili haber bile yapıldı. “Doğa Müzesi'nde evrim teorisi sıkıntısı  31 Temmuz 2004 Cumartesi Milliyet - Önay Yılmaz başlığı ile. Tabii başlık sıkıntısı yerine skandalı olmalıydı ya neyse.Yani resmen müzeyi tümden kapattılar. Senelerdir kapalı tutuluyor. Bunu bütün ülke bilim insanları biliyor ve hiçbir şey yapmadıkları gibi ses de çıkartmıyorlar. Esas olayın trajikomik yanı ise bu ülkemizin nadide ve başka bir benzeri olmayan Tabiat Tarihi Müzesinin yöneticileri çoğu üstelik  Dr. ünvanına sahip sözde bilim insanları he… he…Dr. Falanca Filanca. Şimdi anladınız mı neden umudum olmadığını.omurgali2

Şimdi hepimize düşen görev bu eşsiz bilim müzesinin biran evvel tekrar ziyaretlere açılmasını sağlamak. Her yıl binlerce okulun öğrencileri ile ziyaret ettiği bu müze esasında çok önemli. Aydınlanma yönünde bir kilometre taşı olan bu yeri görmediyseniz sizde buraya mutlaka gitmelisiniz. Tabii tekrar ziyaretlere açılması halinde. Açılmasını ise yine sizler sağlayacaksınız. Nasıl mı? Aşağıda iletişim bilgilerinin bulunduğu sayfaya ulaşıp telefon ve e-mail yağmuruna tutmanız gerekmektedir. Bu hepimizin bir vatandaşlık görevidir. Bu ülke sahipsiz değil hele ki Atatürk ’den miras kalan bu cumhuriyet hiç değil..kroki

MTA Tabiat Tarihi Müzesi iletişim Bilgileri Sayfası için buraya Tıklayınız.

MTA Bilgi için telefon: 0312 287 34 30 - Dahili: 2680
MTA Bilgi için e-mail: muze1@mta.gov.tr

Ulaşım :

Tabiat Tarihi Müzesi
Eskişehir Yolu, 06520 Balgat / ANKARA

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Size çarpan araç faili meçhul ise

RON CLARK STORY

BAŞKA BİR İSTATİSTİK