Atatürk'ün Köy Planı

Dostlar bugün e-posta kutumda bir postayı sizinle paylaşmak istedim. Sebebi ise ekindeki bir kroki. Postayı gönderen kişinin orijinal mesajındaki duyguları aynen bende yaşadım. Hem mesajı hem de ekindeki bu krokiyi incelediğinizde sizlerde aynen benim gibi heyecanlanacaksınız.
Orijinal Mesaj:
ATATÜRK'ÜN KÖY PLANI : İçinde hayvan mezarlığı, asri mezarlık, öğretmenevi, okuma odası, gençler kulübü, sosyal kurumlar, fabrikalar, köy gazinosu, damızlık ahırları olan bir köy düşünün. hayvanlar için bile mezarlık olması gerektiğini düşünen bir duyarlı deha, olağan üstü bir varlık ve bizim en büyük şansımız ATATÜRK...
İNCELEYİN SİZ DE HAYRAN OLUN !
Arkadaşlar
Hani filmlerde seyrederiz, kayıp bir hazine vardır ve uzunca süren bir serüven ve iz kovalamadan sonra bir gün ortaya çıkar... İşte onun gibi bir şey yaşadım kısa bir süre önce.
Dr. TAHİR TAMER KUMKALE 'nin ATATÜRK'ÜN EKONOMİ MUCİZESİ adlı kitabının içinden çıkan bir kroki bana inanılmaz duygular yaşattı.
Ben bu krokiyi görünce adeta şok oldum. Uzunca bir süre inceledim, tek tek yazıları okudum, inanamadım ! Bu bizim kurtuluşumuz, işte Türkiye'nin aradığı çıkış yolu bu ! Hazine bulmuş gibi sevindim Önce hayran kaldım, sonra duygulandım; sonra 72 yıllık kayıp için kahroldum. Kayıp yıllara ve sorumlularına kızdım, öfkelendim.
Bu kadar güzel bir proje , hem de 1937 yılında tasarlanmış, üstelik Mustafa Kemal Atatürk tarafından. Ölümünden hemen bir yıl önce biz bırakılan paha biçilmez bir miras. Bir kurtuluş planı... Neden uygulanmadı ve bu gerçek neden bizden saklandı ???
Lütfen inceleyin ve tanıdığınız herkese bu değerli bilgiyi aktarın.
sevgilerimle
Aysel Finnegan
Ben manevi miras olarak hiçbir ayet, hiçbir dogma, hiçbir kalıplaşmış kural bırakmıyorum. Benim manevi mirasım bilim ve akıldır. Zaman süratle ilerliyor, milletlerin, toplumların, kişilerin mutluluk ve mutsuzluk anlayışları bile değişiyor. Böyle bir dünyada, asla değişmeyecek hükümler getirdiğini iddia etmek, aklın ve bilimin gelişimini inkar etmek olur. Benim Türk Milleti için yapmak istediklerim ve başarmaya çalıştıklarım ortadadır. Benden sonra beni benimsemek isteyenler, bu temel eksen üzerinde akıl ve bilimin rehberliğini kabul ederlerse, manevi mirasçılarım olurlar.
Mustafa Kemal Atatürk
Milli Eğitim Bakanı Dr.Reşit Galip’in sorusuna Mustafa Kemal Atatürk’ün yanıtı.
Kaynak: İsmet Giritli, Kemalist Devrim ve İdeoloji, İ.Ü.Yayınları

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Size çarpan araç faili meçhul ise

RON CLARK STORY

BAŞKA BİR İSTATİSTİK