MAKAM UĞRUNA İDEALLERİNDEN VAZGEÇEN ADAM

Geçen gün bir yerlerde okuduğum Atatürk’le ilgili bir yazıyı çok hoşuma gittiği için bir yerlere not etmiştim. Gerçekten yaşanmış ve gündeme uygun olabileceğini düşündüğüm bir olay. Sizlerle paylaşmak istedim.

Cumhuriyet’in ilk yılları; Gazi devlet meseleleri sebebiyle il il dolaşıyor. Bingöl’de biriyle tanıştırıyorlar onu. Upuzun göbeğine inen sakalları var adamın. Atatürk yaverine bu kişinin kim olduğunu soruyor. Yaveri de Şıh olduğunu, sözü geçen, birçok çevrede sayılan biri olduğunu söylüyor. Atatürk, Şıh denen bu kişiyi yanına çağırıyor ve ona “her şey iyi hoş da sakalın çok fazla uzun; en azından peygamberimizinki kadar olsa” diyerek boynunun altını hiza olarak gösteriyor. Şıh, “tamam” diyor ve yanından çekiliyor.

Aradan bir zaman geçiyor ve Atatürk Şıh’ın sakalını kesip kesmediğini merak ediyor. Araştırılınca sakalını kesmek bir yana, bunun lafını bile ettirmediğini öğreniyor

ataturk1

Atatürk durumu öğrenince alıyor eline kalem ve kağıdı bir yazı yazıyor. Etraftakiler merak ediyor; ancak seslerini çıkarmıyorlar. Bir müddet sonra Şıh, Ankara’ya Atatürk’ün huzuruna geliyor. Sinekkaydı tıraş olmuş, üzerinde takım elbise. Bir süre Atatürk’le konuştuktan sonra gidiyor.

Herkes adamın durumuna şaşırıyor; bir parça boyunu kısaltmadığı sakalını tamamen kesmiş, üstündeki şalvarı çıkarıp takım elbise giymiş haline şaşkınlıkla bakıyorlar. Dayanamayıp Ata’ya soruyorlar:

“Paşam, nasıl oldu da sakalını tamamen kesti bu adam?” diye.

Atatürk diyor ki “ Baktım ki sakalını kesmeyecek valiliğe bir yazı yazdım ve o kişiyi Van valisi olarak atamalarını istedim. Sakalını kesip, takım elbiselerle geldi. Çünkü işin ucunda makam vardı. Ancak geldikten sonra ona dedim ki ‘Makam uğruna ideallerinden vazgeçmişsin; yarın ya başka şeyler için makamından vazgeçersen eğer? Bu görev sana uygun değil.’ Bunun üzerine de gitti.”

Yaşanmış bu olay karşısında oradaki insanların tepkilerini düşünemiyorum bile; ancak bu olayı okuduktan sonra benim Ata’ya hayranlığım bir kat daha arttı. Ayrıca hayretle gördüm ki yazımın başında bahsettiğim gibi günümüz siyasetçilerinin tavrına ne kadar çok uyduğunu gördüm. Siz ne dersiniz…?

Yorumlar

Merhaba, paylaşımlarınız için teşekkürler...

Bu blogdaki popüler yayınlar

Size çarpan araç faili meçhul ise

RON CLARK STORY

BAŞKA BİR İSTATİSTİK