FİTOTERAPİ GERÇEKTEN FAYDALIMI?

Art by ihtiyarusGeçtiğimiz günlerde bir akşam Televizyonda Deşifre adlı programı izlemişdim. Programda konu edilen haberde YARD.DOÇ.DR ÖMER COŞKUN ’un çalışmaları ve beyin kanserine yakalanan 14 yaşındaki Arzu Bağrıaçık ’a yardımından da söz ediliyordu.

ADANA TABİBLER ODASI BAŞKANLIĞINDAN YARD.DOÇ.DR ÖMER COŞKUN’A ŞOK SUÇLAMA. “O BİR ŞARLATAN”

Deşifre bu hafta da Dünya’da hızla yayılan fitoterapi yani bitkisel destek tedavi yöntemlerinin Türkiye’de nasıl uygulandığını mercek altına alıyordu.

Fitoterapi Türkiye’deki Tıp Fakültelerinde anabilim dalı olarak kabul edilmiyor ve hastanelerde resmi bir tedavi yöntemi olarak uygulanmıyor. Sadece İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi yönetiminin Fitoterapi anabilimdalı açmak için Rektörlük nezdinde girişimleri bulunuyor. Eczacılık Fakültelerindeki bilimsel araştırma bazlı Fitoterapi çalışmaları ise yoğun bir şekilde devam ediyor. Ancak bu çok önemli çalışmalar şimdilik hastalar üzerinde uygulama alanı bulamıyor.
Fitoterapi yöntemleri Türkiye’de yasal zeminde bilimsel olarak uygulanmayınca da umut taciri şarlatanlara gün doğuyor. Tıp eğitimi olmayan, hangi bitkinin hangi hastalığa iyi geldiğini bilmeyen umut tacirleri hastalara bir tutam otu binlerce dolara satmakta hiç bir sakınca görmüyor.

Art by ihtiyarusİşte böyle bir ortamda belki de ilk kez bir tıp adamı çalıştığı Üniversite’deki bilimsel kariyerini bırakıp bitkilerin şifasını araştırmaya koyuluyor. Deşifre Ömer Coşkun adlı işte bu doktorun çalışmalarını iki haftadır ekrana getiriyor. Dr. Coşkun hastalarına sadece bitkisel destek tedavisi verdiğini, bu anlamda yaptığı işin yasalara ve tıp etiğine uygun olduğunu, bu işi ticari amaçla yapmadığını savunuyor. Ama yine de meslektaşlarının baskısından kurtulamıyor. Adana Tabibler Odası Başkanlığı Deşifre’ye gönderdiği bir yazılı açıklama ile Dr. Ömer Coşkun’u açıkça şarlatan olmakla suçluyor. Adana Tabipler Odası Başkanlığının 47 Uluslararası 68 de ulusal yayını bulunan bir bilim adamını hangi gerekçelerle şarlatan ilan ettiği anlatıldı. Yard. Doç. Dr. Coşkun ise hakkındaki bu suçlamaları cevapladı. Bu suçlamaların hiçbirinin gerçek olmadığını ifade etti.
Deşifre ‘de ayrıca beyin kanserine yakalanan 14 yaşındaki Arzu Bağrıaçık’ın sağlık durumu hakkında da bilgi verildi. Modern tıbbın umut vermediği Arzu’nun ailesi bitkisel destek tedavisi uygulamaya başlamıştı. Arzu’nun sağlık durumunun şimdilik daha iyiye gittiği Bitkisel desteklerin işe yaradığı ve Arzu’nun kendi kendine ayağa kalkıp yürüyebildiği ifade edildi. Arzu’ya sürpriz destek. Arzu’nun dramını Deşifre’de izleyen duyarlı yönetmen Mustafa Uslu ile sanatçılar Ferhat Göçer ve Serdar Ortaç Arzu’yu evinde ziyaret ederek ona sahip çıktılar. Doktor sanatçı Ferhat Göçer tüm içtenliği ile Arzu’nun dramına ortak oldu, ona şiir okudu ve öğütlerde bulundu.

Buraya kadar her şey iyiydi de ta ki ben internette araştırma yapıncaya kadar.

Bütün bunları izledikten sonra merak edip İnternette arama motoru ile Dr. Ömer Coşkun’u arattım. Niye yalan söyleyeyim müthiş hayal kırıklığına uğradım. Çünkü program o kadar inandırıcı hazırlanmıştı ki orada konuşan Dr. Ömer Coşkun ‘a inanmıştım. Program süresince devamlı olarak bu işi ticari amaçla yapmadığını , yine bu işten herhangi bir çıkar sağlamayı düşünmediğini ısrarla söyleyip durmuştu. Ancak ne var ki internette yaptığım araştırma bunun hiç de öyle olmadığını gösteriyordu. Şimdi sorarım size bu işi ticari olarak yapmayan bir insanın bu işle ilgili 9 tane ticari internet sitesi olurmu? (şimdilik sadece benim tespit ettiğim) Üstelik neredeyse bir fabrika gibi yurt dışından getirttiği cihazlarla donatılmış tesislere sahip olduğunu, en az birkaç yerde satış ofisleri ve depoları olduğunu bizzat kendi internet sitelerinden okudum öğrendim. Kendisi her şeyi anlatmış. Şahsen ben ADANA TABİBLER ODASI BAŞKANLIĞIN ‘nın açıklamalarına inandım. STAR TV ve DEŞİFRE programının yapmış olduğu 1 saatlik reklamı saf saf her kes gibi bende izledim. Merak ediyorum STAR TV bu reklam için ne kadar para aldı. Üstelik reklam uğruna kanserle mücadele eden o masum ve güzel kızcağızı da çekinmeden reklam aracı olarak kullanmaları hiç de affedilir gibi değil. Yardım amacıyla haber yapabilirler ama böyle bir amaç için kullanmaları artık TV kanallarının yayın yaparken ne kadar etik olduklarının da göstergesi bence. İnsanların nasıl uyutulduğuna güzel bir örnek. Şu TV denen aletin ve medyanın gücüne iyice inandım.

Ticaret yapmak elbette ayıp değil. İnsanların her zaman emeklerinin karşılığının bir bedeli olmalı. Yoksa insanlar geçimlerini nasıl sağlayabilirlerdi ki. Burada önemli olan dürüst olup doğruyu söylemek. Hele ki bu bir bilim adamı ise herkes den fazla dürüst olmalı bence. Dürüstçe bu işten geçimini sağladığını (hatırı sayılır bir kazanç, fabrika açacak kadar) ve bu işin ticaretini yaptığını söylese idi veya bu işi ticari amaçla yapmıyorum diye bir ifade kullanmasaydı yani yalan söylemeseydi yine bu kadar üzülmeyecek aksine onun doğru söylediğine inanacaktım…..Yani insanın aptal olması lazım trilyonlarca para harca tesis ve laboratuarlar kur sonra para kazanmak için yapmıyorum de, depolar dolusu üretim yap ama internet sitelerinde ve satış ofislerinde satış yap. Artık yorumu size bırakıyorum merak edenleriniz yada mucize ilaçlara ihtiyacı olduğunu düşünenleriniz olursa şayet işte adı geçen Herbalist yar.Doç.Dr.Ömer COŞKUN ’un sitelerinin adresleri aşağıda verilmiştir. Bu da bedava reklam bizden olsun…


www.coskuntip.com
www.tansalp.com
www.anatoliannutrition.com
www.kanserbitti.com
www.bronsitbitti.com
www.kisirlikbitti.com
www.ebitki.com
www.doctorherbalist.com
http://www.msxlabs.org/forum/bilim-tr/19196-dr-mer-coskun.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Size çarpan araç faili meçhul ise

RON CLARK STORY

BAŞKA BİR İSTATİSTİK