Dikkat Kredi kartı Bilgileri Çalınıyor

Kanal D haber bulteninde izlenen ve cok onemli fakat kimsenin bilmediği bir konu var. Normalde bir firmanin mağazasına gittiğimizde ve ödemememizi kredi kartımızla yaptığımızda kasadaki eleman kartı önce POS makinasından daha sonra ise mağazanın KASASININ ÜZERINDEKİ BAŞKA BIR MANYETIK OKUYUCUDAN Geçirir!
Ondan sonra kasa fişi yazılmaya başlar. Yani POS makinesi gibi kredi kartınızı başka bir okuyucudan da kaydırır ve böylece
KARTINIZDAKİ TÜM GİZLİ KALMASI GEREKEN BİLGİLER O FİRMANIN BİLGİSAYAR SİSTEMINE GEÇER.
Belki kişisel birçok bilginiz bile. Şu ana kadar hiç birimiz bunun yasadışı olduğunu bilmiyorduk. Ancak, bugün izlediğim haberde "Gima" supermarketlerinin bilgisayar sistemlerine bir hacker tarafindan yapılan saldırı sonucunda kendilerine kopyaladıkları tüm kredi karti bilgileri çalınmış ve bankalar bunu fark edene kadar bazı kredi kartlarından yasa dışı islemler yapılarak insanları ve bankaları mağdur edilmiş. Fakat bankalar bunu fark edince iş gün yüzüne çıkmıştır. Kredi kartınızdaki bilgiler size ait olup çok özel olduğundan hiç bir firmanın bu kart bilgilerini kendisine kopyalamaya hakkı yoktur. ...DİKKAT..! Kredi kart bilgilerimiz haberimiz olmadan çalınıyor.

Yani bu iş yasa dışıdır. Bu nedenle böyle bir hareketi gördüğünüz anda kasiyerin bu hareketini reddedebilirsiniz. Kasiyer böyle bir şeyi yapamayacağını belirtirse derhal müdürleriyle görüşmek istediğinizi söyleyiniz ve sonuna kadar itiraz ediniz.

Benim şu an aklıma gelen ve bu uygulamayi yapan mağazalar:

Gima, Zara, Tansaş, Boyner, Migros, Koçtaş, Bauhaus, Kiler, Carefoursa, Praktiker, Real ve tum büyük marketler.... Bir mağazada kartınızı gözünüzün önünden ayırmayınız.

İşlem sırasında uzanıp kasaya bakınız, kasiyeri kontrol ediniz ve böyle bir hareket yapılmaya kalkışılırsa derhal müdahale ediniz.

Kartınızın yalnızca BANKALARA AİT POS MAKİNASINDAN GEÇİRİLMESİNE İZİN VERİNİZ.

Mağduriyeti önlemek bakimindan bu haberi geniş kitlelere ulaşması için herkese iletiniz

Yorumlar

Bâd-ı Sabâ dedi ki…
Merhaba,

Posta içeriğindeki haber, benim merak ettiğim bir konuydu.

Istanbul'da olduğum bir sırada kredi kartım pos makinesinden başka bir makineden daha geçirildi.. anlam verememiştim. Alel acele çıkmıştık zaten (lokantadan)..

Konuyu işlemiş olmanız bizim için faydalı oldu.. teşekkür ederim...

* * *

.:.: Dip Not :.:.

Blogger Destek google grubundaki mesajınızı okudum.. Konu başlığı: "grubun amacı dışındaki konular ve mesajlar"

Oraya ben de grubun kullanım amacını ihlal eden bir yazı göndermiştim. Konu başlığı: "Deklârasyon: Kale, içerden yıkılır... "

Kendime bir özeleştiri yapmak adına burada söz alıyorum. Gönderdiğim yazının yeri orası değildi.. biliyordum. Yine de gönderdim, kabul görmemeyi göze almıştım. Fakat doğru olmadığını izlinizle burada ifade edeyim.

Sizin konuya müdahale edişiniz pek anlamlı geldi bana, bir teşekkürü borç bildim kendime.. duyarlılığınız için...

Yazınızın genele hitab ettiğinin farkında olmakla beraber, kendi düşüncemi paylaşmak istedim..

Yolunuz açık olsun efendim,

Bu blogdaki popüler yayınlar

Size çarpan araç faili meçhul ise

RON CLARK STORY

BAŞKA BİR İSTATİSTİK