HP hakkında birşeyler

HP Hakkında Birşeyler



Sevgili ELOY kardeşimizin başına gelenleri okuduğumda yayınlamadan geçemeyeceğim. Çünkü benzer bir olayı da ben SIEMENS firması ile cep telefonualdığımda yaşadım. Eloyun yazısını aynen yayınlıyorum. Yazının orjinalini okumak isyerseniz Eloyun sayfasından da okuyabilirsiniz.




hello,
* we are here for our customers
* we work solution focused and we reach our targets all together with our team spirit
* we work fast
(http://www.hp.com.tr/hr/)
these lines are taken from the quality policy of HP. if you keep up reading this article you will find the summary text of my phone conversations with HP Turkey for the last 2 months and the original copies of the emails with global HP for the last two weeks.

after so many hours of phone calls and emailing there is no solution. In fact they didnt even bother to call me. so I decided to try my best to announce what I have been through all this time, everywhere possible.

you can help me by announcing the same news on your own blogs or just go to

http://digg.com/hardware/HP_notebook_problems_and_a_Total_Care_experience

trackback link: http://www.cisday.org/2006/10/16/hp-hakkinda-birseyler/trackback/












Müşterilerimiz için varız:
Müşterilerimizi her yaptığımız iş ve her aldığımız karar için ilk plana koyarak hareket ediyoruz. Kurum içi kültür ve yönetim proseslerimizi hep çalışanlarımızı müşterilerimize en fazla faydayı sağlama ve değer katma yönünde motive etmek ve yetkilendirmek yönünde inşa ediyoruz.

Sonuç odaklıyız ve hedeflerimizi hep birlikte takım oyunuyla aşıyoruz: Başarımızın anahtarı şirket içi takımlar ve organizasyonlarımız arasındaki verimli işbirliğidir. Müşterilerimizin, hissedarlarımızın ve iş ortaklarımızın beklentilerini karşılamak ve aşmak için tek bir takım olarak çalışırız.

Hızlı hareket ediyoruz: Rakiplerimizden daha hızlı hareket etmek, daha hızla pazara sunmak, müşteriye eriştirmek, gelire ve karlılığa dönüştürmek. Başarımız için hız önemlidir. Bunu verimlilik konusunda duyarlı, hızlı karar alabilen yetkin ve yetenekli çalışanlarımızla sağlıyoruz.
(http://www.hp.com.tr/hr/)





bu yazdıklarım HP’nin kalite politikasından alıntıdır. aşağıda okuyacaklarınız ise son iki aydır HP Türkiye Ofisi ile yaptığım görüşmelerin özetini ve 1,5 haftadır Global HP ile yaptığım yazışmaları içeriyor.HP gibi bir markanın kalite politikasında müşteri ve sonuç odaklılıktan, hızlı hareket etmekten bahsedip buna karşın bunların sergilemiş oldukları tavrı göreceksiniz.
hikayeme gelince,haziran başında HP Pavilion 5176eu model laptop almıştım. yaklaşık 1,5 ay kullanımdan sonra bir takım sorunlarla karşılaştım. bunlar;
* bilgisayarın birden elektrik kesmesi,

* windows başlangıç ekranının takılı kalması,
* bazen hiç açılmama,
* pille bi saatlik çalışma sonrası pilin bitmesi,
* düşük performansla çalışması,
* ve ekranda lekeler.
tamire gönderdim, işlemci, anakart, harddisk değişeceği için (evet ne kaldı geriye dediğinizi duyar gibiyim.) ve parçalar yurtdışından geleceği için bir ay kadar bekledim. tabi bu sırada işin hızlanması için defalarca görüşme yaptım. birinci ayın sonunda, bana muadil makine vereceklerini sölediler, üç gün içinde parça gelmediği taktirde. üç gün sonra ise yanlış anladığımı böyle bişeyin mümkün olmadığından bahsettiler. şikayet bildiriminde bulundum. biraz bastırınca parçalar birden bire yurtdışından geldi ve makineme takıldı. ancak o geldiği sırada ben yurtdışında olduğumdan kavuşma sürecimiz biraz daha uzadı.
seyahat sonrası makineyi aldığımda, ekrandaki sorunun giderilmemiş olduğunu gördüm. bunun yanında batarya sallanıyordu ve bilgisayarın üzerinde giden kumandası yoktu.hiç bir yazılım kurmadan bir arkadaşımın dv4000 serisi bilgisayarı ile (ki bir kaç aydır kullanılan ve bir çok yazılım kurulmuş olan) performans karşılaştırması yaptım. daha düşük işlemci hızına, ekran kartına, harddiske ve rame sahip olmasına rağmen benim makinemde çok daha iyi parformas verdi.
bunlarda olduktan sonra ertesi gün makinenin değiştirilmesi için görüştüm, yine bunun mümkün olmadığından, arzu edersem makineyi tekrar merkeze gönderebileceğimi söylediler. iki gün sonra kargo gönderdiler ve bilgisayarı gönderdim. ertesi gün merkez ofisten bir bey aradı beni. uzun uzadıya onunla da görüştük, yeni makine gönderseler bile aynı arızanın onda da olabileceğini tamir edildiğinde belki eski makinenin sıkıntı yaratmayacağını söyledi ama beni bu konuda ikna edemediğini çünkü işyerinde kullanamadığım hp makinemin ana kartı değiştikten sonra eski performansını vermediğini söyledim. ayrıca benim yeni aldığım makinem ikinci defa servise gitmişti. bu sırada telefon kesildi ve bir daha aramadılar.
hp’nin kalite politikasını okuduğumda müşteri ve sonuç oldaklı olduğundan, hızlı hareket edildiğinden bahsedilmiş.şimdi geldiğim noktada,


* ben hala kullanmadığım bir makinenin parasını ödüyorum.
* yeni almış olduğum bir makine servise gidiyor, bir kısım problemleri yapılmadan geri geliyor ve tekrar gönderiyorum.
* geldiğinde eksik parçayla geliyor.
* performans açısından beklediğimin yanına bile yaklaşmıyor. (tabi ki performans burada subjektif gibi görünebilir, sonuçta her zaman için en yüksek performansı bekler müşteri diyebilirsiniz ancak benim beklentim minimum, daha düşük bir modelle kıyaslama yapıldığında daha başarılı olmasıdır.)
* hp alırken, hp’nin marka günü, şirketimin hp ile çalışıyor olması ve yaptığım araştırmalarda servis olarak hp’nin diğer markalara göre çok daha iyi olduğunun söylenmesi gibi kriterleri gözönüne aldım. ama şimdi emin değilim.
* makinem servisteyken amd çift çekirdekli modelini piyasaya çıkarıldı, arada çok fiyat farkı olmadan. aldığımda en üst amd modeli iken hiç kullanmadan model düştü. bu iki aylık süreç içinde paramı geri almış olsaydım biraz daha üzerine koyar şimdiki en üst modeli alabilirdim.
çözümü türkiyede bulamayınca aşağıda göreceğiniz yazışma serisi başlamış oldu global HP ile. ancak bu da bir çözüm getirmedi. hala para ödüyorum, kullanamadığım bir internet bağlamtım ve aksayan işlerim var. ve hala makinem gelmiş değil. yenisini bırakın eskisi bile. çünkü parça bekliyor!!!!
size bu hikayeyi anlatma sebebime gelince yazının bi kısmından alıntı yaparak yada tamamını (biraz zor ya neyse :)) link vermeniz ve yayınlamanız. hatta mümkünse trackback.tabi ki yayınlamak gibi bir zorunluluğunuz yok ;)

yazının adresi:http://www.cisday.org/2006/10/16/hp-hakkinda-birseyler/

trackback adresi:http://www.cisday.org/2006/10/16/hp-hakkinda-birseyler/trackback/

blogların gücü adına. eloy-man

Siteye link vermeyenler digg ’de de destek verebilirler.

teşekkürler,







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Size çarpan araç faili meçhul ise

RON CLARK STORY

BAŞKA BİR İSTATİSTİK